lördag 6 oktober 2007

från köksdröm till drömkök

Så här ser det ut nu!
Efter en mycket dålig start på dagen så har det faktiskt gått ganska bra trots allt.
I morse när vi skulle kontrollera att allt var i våg innan bänkskivorna skulle sågas och skruvas fast blev allt bara så fel...
Vi upptäckte att vi hade en nivåskillnad på två centimeter!!! Golvet lutar alltså inte bara lite! Vi grävde ner oss fullständigt och tänkte först att vi skulle få slänga ut allt och börja om.
När vi sansat oss lite insåg vi att det kanske inte skulle bli nödvändigt trots allt. Just då kom dessutom vår oumbärligahjälp, Jan (och mamma!).
Mamma, jag, Nora och hunden gick på promenad och "killarna" fixade bänkskivorna. Precis innan de var klara kom vi hem igen och då passade de på att lura mig: "vi har sågat fel, det glipar här".
Jag var precis på väg till pizzerian och det var tur. Tårarna var nära och jag fick en stor otäck klump i magen... När jag kom tillbaka fick jag veta att det var ett elakt spratt, puh!

Inga kommentarer: