lördag 23 februari 2008

lägesrapport

Nora "kaskryper" fort som tusan och reser sig mot allt möjligt (och omöjligt) mamma och pappa får jag från morgon till kväll...
Igår lagade jag en laddning mat åt henne, denna gång med många och stooora bitar. Det går jättebra nu, skönt, snart kan hon äta samma mat som oss. Eller?... Tacos, kebab, pizza, kinamat...



I veckan har jag bakat inför kommande veckans ljusparty, semlor och chokladbollar blir det för den som kommer (försöker inte alls värva nya kunder...)! Ska handla lite gott bröd på kondiset här i byn också.



Har försökt att ta bilder på diverse grejer som vi ska lägga ut på blocket, lite vemodigt...


Volangerna är klara! Nu är det "bara" resten kvar, alla sitsar ska klippas ut och sicksackas och alla band ska klippas till och sys... Mamma var här och gav nya instruktioner igår så jag kan göra liite på egen hand iallafall! Det kommer att bli sååå fint :-)


Vi gick till affären igår i stormen och promenerade i snöregnet igår kväll. Idag skiner solen, kanske kan blir en prommis med hund och vagn snart.

Ikväll ska vi äta middag hemma hos vänner, precis som igår, gratis är gott!!!


Idag har jag kommit på att jag har bebislängtan! Längtar efter Noras lilla kusin som kan komma precis när som helst nu.
Jag har haft så fullt upp med allt mitt eget så jag har inte tänkt så mycket på det, men som sagt, nu har jag kommit på att jag längtar!!!



Nora äter själv för första gången...


och andra, tur att haklappen finns!!!


de omtalade volangerna


älskade, underbara vagga som nu ska säljas... snyft!

Inga kommentarer: