måndag 17 mars 2008

snö-knoppar!

På eftermiddagen igår var jag (och Nora och Melker!) ute i trädgården. Plockade lite grenar och krattade. Jag passade på att mysa runt och titta på allt som börjar komma ur jorden. Jag är jätte larvig, blir så lycklig för varje grej jag ser som har överlevt vintern. "Åh, rosenhallonet lever!, Åh sommarsnön har överlevt!, Åh här kommer det nya skott!" Ja så går jag runt och jublar. Tur att vi inte har så många olika!!! Jag drog bort lite gräs runt påskliljorna också så at de skulle synas bättre så nu har de väl frusit ihjäl i snön... Det är väl typiskt att det där frusna ska börja falla nu när det bärjat hända lite i jorden. Idag har vi lagat fiskgryta, lillan och jag. Hon tyckte att det smakade gott, mamma och pappa tyckte att det smakade blä! Vi käkade "Lisamacka" med smör, ost och salami till efterrätt! (Kusin Hugo kallar rån för Lisasmörgås, eftersom att det är lillasyster Lisa som äter dem!) Vi har varit en sväng på Killevippen och träffat polarna också. Stora killarna som går själva nu. Nora och Rasmus lekte så sött med varandra... och käkade lite trolldeg... Jag har varit och tagit kort till mitt nya körkort också. Tänk att det är tio år sedan jag fick det i min hand, helt otroligt om man tänker på hur jag kör... och backar!!! Hur som helst inser man lite grejer när man ska ta kort. Jag behöver klippa mig, färga håret, sola, banta... En extreme makeover kanske?!! Men men, vad är väl en bal på slottet, jag mår ju bra iallafall!

Inga kommentarer: