onsdag 19 mars 2008

tråkshop

Idag har vi varit och storshoppat men som rubriken antyder så var det inte de roligaste inköpen som klarades av. Japp, vi har handlat mat, 1600:- mat. Min redan magra plånbok är nu helt tooom. Jag fattar inte vart pengarna tar vägen. Kanske borde börja föra "bok" över alla inköp. Fast man skulle nog bli rädd för det man fick se då... Efter matinköpen sprang vi in på skopunkten och Nora fick sina första skor. Tre par (köp 3 betala för 2). Små och jättesöta, hoppas att hon kommer att kunna ha dem när det är dags att börja knata på egenhand! Vi har varit i Hallsberg hos tant och farbror POLISEN också. Fixade pass till lilla fröken. Tokgulligt blev det! Konstigt att de lyckades knäppa en bild på henne överhuvudtaget hon tittade förskräckt på alla grejer mest hela tiden. På förmiddagen lagade vi lasagne, en barnvänlig variant. Jag tyckte det smakade bra, imorgon vet vi om barnen tycker det också (Micke och Nora!). Måste skriva några rader om sovandet i familjen också. Nora har, sedan vi bestämde att hon får äta välling på natten, inte ätit välling på natten!!! Helt otroligt, nu har hon inte vaknat och varit ledsen. Jag får gå upp en eller två gånger per natt för att stoppa om henne men inget mer. Lyckliga jag! Imorse sov hon till kl 07.10, perfekt! Jag tänkte att hon skulle sova middag mellan 12 och 14 men när klockan var 11.30 rasade hennes värld samman, började tokgrina och slutade inte! Jag fick kasta på oss kläderna och rusa hemåt (från Killevippen!). Hon somnade efter ca 200 m... Nu ska jag gå kvällspromenad med stora grå. Ska bli skönt att komma ut... not!!!

Inga kommentarer: