söndag 27 april 2008

puh!

Här har det varit full fart hela helgen. Mammabarnfika i fredags, mammorna i vår föräldragrupp och deras små killar var här och smaskade fruktsallad.



Fredagsmiddag blev grillade hamburgare, premiärgrillning! Jag älskar grillat. Finns kanske lyxigare saker att lägga på gallret, men hamburgare är faktiskt väldigt gott!



Vi hade Noras kompisar Albin och Axel, här en stund i lördags. Det gick utmärkt att var barnvakt åt två så skötsamma killar! Vi grillade korv till lunch, det smakade bra.



Klockan tre var det dags för födelsedagskalas. 14 gäster hade vår lilla docka. Mååånga presenter blev det. Man kan undra om folk verkligen tycker att det är så roligt att se mig öppna paket?!!

Odopad som hon är fick hon sitt första halsband, så gulligt! Ett paket från "Country by mail" fanns där också... De aldeles underbara vita bokstäverna som jag så länge trånat efter. Nu ska jag bara bestämma vart de ska sitta "NORA" kommer det iallafall att stå (funderade på ARON, men det kanske skulle se tokigt ut?!)


Tjejen höll på att somna i kvällsgröten, behövde inte vaggas till sömns och sov sedan hela natten, 12 timmar... Det är jobbigt att bli gammal!!!



Kvällen tillbringade vi framför tv:n, körslaget förstås! Sååå kul att Laxå hänger kvar. Nästa vecka blir det nog väldigt tufft... Hoppas att vi alla nu hjälper dem fram till "finalen". Rösta, rösta, rösta!



Idag har Nora och jag varit i Kumla och badat tillsammans med familjen Henriksen. Lilla E badade i badhuset för allra första gången. Jag tror nog att hon tyckte om det! Nora var nöjd iallafall, hon gillar att plaska och att fånga H:s armpuffar...



Nu kan liten ha teaparty!


nya möbler och nytt vrålåk!


tårtätning (onödigt tycker jag men det fanns andra som ville ha det så...)


misslyckad frosting men goda ändå!

Inga kommentarer: