tisdag 13 maj 2008

djurgården

Igår var vi hundvakt hos Mickes morbror en stund på förmiddagen. Hundarna var i sin kompostgallerhage och vi gick runt på gården och tittade på alla deras djur. Kycklingar, hönor, tuppar, ankor, gäss, kaniner, får och en get.

Jag lyckades få se en kyckling kläckas, häftigt! Nora gillade de små kycklingarna och kaninerna bäst tror jag. (Allra bäst är så klart hennes egna gosebjörn Melker!) Själv tyckte jag att ankbebisarna var bra söta, små dunbollar med anknäbb! Fulast och riktigt läskiga tycker jag att de halvstora kycklingarna är. Jag fattar inte att kycklingfile kan vara så gott efter att ha sett de där otäcka!
Sedan var det dags för jobbet för mig och radarparet M och N for runt i stugorna bortikring och fikade. Bland annat blev det ett besök hos kusinerna Hugo och Lisa. Bra tycker jag för det har tyvärr en tendens att bli alldeles för sällan. Vi måste bättra oss.

1 kommentar:

Hanna sa...

Tror att vi är släkt, jag tycker också att "hönor" som inte längre är ulliga och gulliga fjunbollar är skitfula och jätteläskiga, speciellt benen, blä!