söndag 25 maj 2008

snart bad!

Äntligen har vi fixat poolen inför sommaren. Eftersom att vi inte kommit på något bra sätt att vintertäcka så blir den varje år minst sagt smutsig.
När jag såg solen skina redan från första stund idag så bestämde jag mig, dags för pooltvätt!
M hjälpte till att pumpa ur det sista äckelvattnet och kom på den smarta idén att sopa bort algerna. Han hämtade vår stooora sopborste och vips så var botten ren! Snabbt som tusan gick det och nu är poolen skinande ren.
Nora hjälpte mig när jag skulle dammsuga upp det sista skräpet (med ergorapidon förstås!).

Liten har hittat en god plats att sitta och vila på...
Vi har också hunnit med att fira farmor på morsdag, hon fick en digitalkamera. Jag och Mickes syster har lovat att hjälpa henne med den, vi får väl se hur det går...
På vägen från farmor stannade vi och hälsade på hästen, den kom riktigt nära och jag vågade mig på att klappa. Tror att N tyckte att det var trevligt, men en sak ska hon veta, här blir aldrig någonsin tal om en egen häst!!!

1 kommentar:

Hanna sa...

Skönt att sitta och vila i skafferiet :-)
Det ser så härligt ut med en turkosblå pool. När värmer ni vattnet?