tisdag 29 juli 2008

idag och igår!

Igår hade vi datavila, det åskade ju! Då är alla sladdar urdagna i detta hem, jag är livrädd att det ska hända något! Telefonen satte jag i vid 14 tiden idag när "alltiallon" Jan ringde och undrade om vi inte var hemma...
Innan regnet och åskan hann vi bada. Tokvarmt i luften och i poolen. Vår trädgårdslagvärmare har fått upp tempen på vattnet till 25 grader, helt okej tycker vi, även Nora kan bada lääänge nu.
Idag har vi hunnit massor! Först kom det en röd, stor, fin lastbil med ca 10 kubik jord och backade in på gården. (Denna gång var det beställt! Till helgen blir det förhoppningsvis lite trädgårdsarbete.) N tittade förtjust på!
Vi har gått längs med ån och letat änder, efter ca 10 minuter hittade vi tre, som jag matade. N käkade själv upp bitarna som hon skulle mata med... Micke var inne och målade färdigt öppnaspisen under tiden.
Vi har (såklart!) badat i poolen, där fick vi sällskap av Anders, Albin, Axel och Lina. De stora barnen var mer under än över vattenytan tror jag! De små badade även i lilla poolen, den är perfekt till N.
Nu är M hos sin mamma och pappa och hjälper dem med huset. Andra kvällen irad... Det ska bytas panel och målas. Gah! Vi har ju massor att göra hemma. Hoppas att de snart är klara, då får vi nog boka farmor som barnvakt så att vi kan bli klara...
I nästa riksdagsval ska jag rösta på det parti som lovar färst (motsatsen till flest!)arbetstimmar/vecka! Jag får ångest när jag tänker på hur det kommer att bli sedan när båda ska jobba...
Varm, trött, blöt och hungrig! (Bild från igår)
Ute i åskregnet. Stövlar och klänning, mitt lilla modelejon!

1 kommentar:

Vita Damen sa...

Hej, nu är jag tillbaka i bloggetern igen....är så sugen på att pyssla, det känslan har varit på semester ett tag. Vad snygg sängen till N blev, underbar! Grön av avund, men det vet du ju./jen