söndag 27 juli 2008

Mera sol och bad!

Vi försökte hålla oss inne en stund i förmiddags, det finns ju faktiskt annat att göra än att bada! N och jag var bland annat i affären och handlade men där gapade hyllorna tomma. Har alla som jobbar på ICA semester samtidigt eller vad?!
När Nora sov middag i skuggan passade vi vuxna på att sola oss. Det var tokvarmt men Micke uppfann en vattenkyld solmadrass, superskönt! (Vi har kopplat ihop poolpumpen med all vattenslang vi har och lagt på gräsmattan, det vattnet som sedan kom i retur till poolen slangade vi ut på luftmadrassen!)
Eftermiddagen har N och jag tillbringat vid "min" sjö, dvs vid sjön som vi badade i när jag var liten. Min mamma var med, hon bjöd på smaskig melon och barnvaktande, lyx! Nora skrattade gott när mormor plaskade med henne i det ca 22 gradiga vattnet.
Nu sover lillskruttan, somnade själv för andra kvällen i rad. Hon blir jätteledsen när jag lämnar henne, men ikväll gick det ganska bra, puh!
Det funkar inte på nätterna när hon har sövts av vaggvisor och gos, hon vaknar och vill inte somna om. Vi hoppas att det blir bättre så här... Inatt sov hon jättebra, vaknade vid 03.00 men somnade om själv och sov sedan till 07.00. Jag håller tummarna för att det blir ordning och reda nu!
Min älskade sambo ringde just och gav mig ett nummer... 098 som jag letat efter i min platespoting, allt jag behövde göra var att gå och titta ut genom vardagsrumsfönstret! Han är riktigt bra på det där.
N med mormor och morfar Jan i pensionärsgungan (okej jag erkänner, den var skön och faktiskt nästan snygg till och med!)

Inga kommentarer: