tisdag 8 juli 2008

regn ute & tyvärr inne

Snart är det dags! Premiär för såväl Nora som för pappan... Ja han kanske har tältat förut men inte med mig och inte sedan han träffade mig! Så nu övar vi, i vardagsrummet!!!
Jag skulle kolla om madrassen fick plats i tältet, och vädret är inte helt fuktfritt om man säger så, så då får man ju prova inne istället. N har använt det som koja/lekstuga och verkar gilla det, men vi kanske skulle provsova också?
Idag har vi varit på "spanarpromenad" med farmor. M tyckte nog att vi var lite jobbiga när vi pekade och pratade om allt vi såg i trädgårdar och på hus, men hallå, det är ju det det går ut på när man spanar!
M har upptäckt att det regnar in på vår utbyggnad(altan eller vad man nu ska kalla det) och att det kommer från ovan liksom... Genom tak är det inte så bra när det regnar tror vi. Så nu måste vi kolla hur allvarligt det är. Det vi vet är iallafall att det är ett hörn på hustaket det gäller.
Vi har bestämt att vi ska byta taket på hela huset men hoppas att det inte är så mycket mer som behöver bytas... Vi har till och med bestämt vad vi ska ha för tak (hoppas att ni blev impade nu för det är jag, vi är ju typ överens om något!!!).
Det blir svarta "fantompannor", plåt som ser ut som tegel. Det låter fult, och jag var väldigt tveksam, men vi har sett flera hus med det idag och det är faktiskt fint!
Vi har även bestämt hur vår fasad ska bli om och när vi fixar den, hoppa och jubla nu alla vit älskare för det gör jag! Vitt med vita knutar blir det, lyckliga jag (det krävdes viss övertalning och även farmor var/är tveksam) Har även fått igenom mina vita hängrännor, jippi! Jag vill ut och fixa nu! (Imorgon kanske han ändrar sig...)



N i tältet i vardagsrummet!


En liten glimt av den nymålade byrån i morgon kanske det kommer en bild från en annan vinkel, det beror på penseln...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, vad ni grejjar, vad bra att lillstugan försvann...och tält??? modigt! hoppas ni får det mysigt och sol. Vad fina möblerna blir, du inspirerar ju mej nu., Jag är superdålig på att blogga, men nu är sovrummet på g då kommer det bilder! trevlig sommar på er! /jennie