torsdag 3 juli 2008

sol, bad och bad!

Ca klockan 10.00 nådde vi dagens mål, Ullsandsmo. Underbar lång och bred sandstrand, solsken och glittrande vatten.

Ca en timme senare gnäldes det lite i sällskapet över sand i mat, på filt, i skor, i glas osv. Vi stod dock ut en stund till.

Vid 14.00 tiden bröt vi upp och begav oss hem till poolen. Jag vill minnas att min syster, jag och barnen gjorde precis så förra gången också! Mitt "Ullsen" behov är nu mättat, nu dröjer det nog till nästa sommar igen!

Väl hemma badades det och sedan åt vi somriga jordgubbar, grädde och glass. Mickes jordgubbar var så färska att till och med maskarna levde i dem... Bläää.
Barnen var så trötta att de grinade för allt, stackars små! Fast den minsta bara skrattar, nöjdare tjej får man leta efter.
Dagens arbete begränsades till att tvätta trädgårdbordet. Det var i lika stort behov av det som stolarna jag tvättade häromdagen.

Imorgon tar vi vår Nora och åker till Nora, det ska bli trevligt!


snyggt?! (man blir inte direkt sugen på att sätta sig...)

1 kommentar:

Hanna sa...

Tack för idag! Glömde kanske att säga det...Tack tack utan er hade det inte gått!
Kram Hanna