söndag 13 juli 2008

Tältningen gick bra. Det regnade en skvätt på natten och på fredagen regnade det ganska mycket men då var tältet i säkert förvar i M:s nya bil. Målet med resan var väl kanske just att skaffa en ny bil och det lyckades redan första dagen, tack Per som "vann" den åt oss.
Jag och N klarat oss från allt brummande. Vi har gjort stan istället. Vad hon hade valt vet jag dock inte... Både Vimmerby och Västervik har vi hunnit med, det första första dagen med tre barn och det andra andra dagen med endast ett barn, lyx! Tack Maria för trevligt sällskap! Tack till bröderna Eriksson också för hjälpen med lillskruttan!
Gårdagen tillbringades hemma hos min mamma, det var vår tur att hjälpa dem. Takpannor av och bräder på bestod jobbet i. Mitt jobb var dock att ta hand om min unge och stundtals även systerbarnen.
Idag är M i Vimmerby igen, jag tror att han hoppas på en bil till. Jag är alltså själv hemma och nu ska det njutas, liten sover middag! Jag funderar på att måla lite!



N leker på torget i Vimmerby, hon önskar sig en lekstuga (helst likadan som denna!)


I onsdags var det kalas, kusin Hugo fyllde 3 år. Bla bilar och tält fanns i presenthögen.

Inga kommentarer: