lördag 5 juli 2008

brudarna!

N och jag har hunnit massor idag. Loppis x 2, promenader, målning, tvätt, städ och matlagning samt en massa lek!


Vi började dagen med att bli väckta av pappan i familjen. Han åkte strax därefter iväg i den nyputsade bilen. Efter det åkte vi till alla människors favoritställe: återvinningsstationen. Skönt att bli av med lite skräp, men det är verkligen inget ställe jag gillar.


Näst på tur var att väcka farmor och farfar, det var trevligare! Det har vi inte lyckats med förut. Farmor tog vi sedan med till bakluckeloppis. Jag är på jakt efter en liten pall samt en hög trasmattor till min mamma (hon ska ha dem till ett takarbete!!)


Ingrid fyndade en dumpers till sandlådan för 8:-, själv höll jag hårt i plånboken. På vägen hem hoppade vi in på ytterligare en loppis dock utan inköp.
Mellan alla mina "viktiga" att göra grejer har Nora och jag lekt. Bland annat har hon för första gången helt själv klättrat upp och åkt ner i ruschkanan i våran lekpark, stolt mamma är jag!
Hemma lekte vi koja under köksbordet då passade hon på att klättra upp på en av stolarna och vidare upp på bordet, båda grejerna för första gången (kanske inte sista eller?..).


Liten i "kojan", syns ju hur kul det var!



Här lämnade dockmamman vagnen efter ca 10 försök att få ner "bebis" och vagn i en av lådorna...

Inga kommentarer: