fredag 17 oktober 2008

fredagslekar

Vi tog en tripp till Marieberg på förmiddagen, diverse matinköp stod på "att göra"-listan. Ganska trevligt att handla mat tillsammans, händer inte allt för ofta i vår familj...

Efter matinköp väntade roligare shopping... IKEA, ett av mina paradis! Ryktet om julsaker nådde mig i tisdags och jag började genast planera ett besök i butiken. Så mysigt att spana på alla fina dekorationer, några små hjärtan fick följa med hem, men det blev faktiskt inte mer.
Lunch intogs i restaurangen, underbart ställe att äta med barn på! De säljer matburkar och det finns plastservis till de små (och engångshaklappar, mycket bra för glömska föräldrar).Här tog familjetrippen slut.
M dumpade mig och N i Kumla på vägen hem. Efter lek, fika, promenad till Kavat och ytterligare lek skjutsade syster oss till tåget (som tack och lov var lite sent, precis som vi!).
Första gången Nora reste på detta sätt. Lite läskigt tror jag att det var men det kan ju bero på att mamman var en aning nervös. Inte helt enkelt att komma in i en vagn med en vagn...
Med systers hjälp kom vi på och med hjälp av den vänliga konduktören kom vi av. Hemma på perrongen i Laxå väntade pappan med bilen. Med den servicen kan jag tänka mig att tåga igen!
Ikväll har jag monterat ett av dagens inköp. Jätterea på Coop vi betalade 99 kr, ordenariepris var 999, imorgon får ni se vad det är!

Inga kommentarer: