söndag 19 oktober 2008

städro

Är det ett nytt ord tro?! Det tänker jag iallafall kalla det jag har just nu.

Micke , Nora och Melker har stuckit iväg och lämnat huset i mina händer. Jag har bytt kläder på soffan (från smutsvitt till kritvitt + beige överdrag som skydd mot höstsmutsiga djur), dammsugit och knäskurat hela huset.
Nu pustar jag ut med att blogga. Skulle kanske behöva damma lite och städa kök och badrum också, men helt ärligt hur kul låter det?! Nu ska jag göra fruktsallad så vi har något att käka tillsammans med det alldeles underbart goda smörkolafluff jag fixade igår. Fluff är mitt nya bästa. Skulle helst av allt göra i alla smaker nu på en gång men jag får lov att hejda mig.
Jag hittade receptet på familjeliv en sajt med precis allt! Jag misslyckades med mitt första försök men skam den som ger sig, det är verkligen värt flera försök, jag garanterar ;-) Recept: 3 dl vispgrädde 180g godis smält godiset i grädden i en kastrull (obs! får inte koka, värm försiktigt!) låt stå i kylen minst 6 timmar och vispa sedan till ett fluff! Använd på kladdkaka, annan kaka, tårta, rulltårta eller kanske till fruktsallad!

1 kommentar:

Sju Hjärtan sa...

Tack så mycket äntligen så har jag fått det att funka, tack tack.

Skönt med lite städro, kan ju säga att det har jag ju inte så ofta här...tyvärr , men det ska bli städning här med idag fast med djur o barn och en man ivägen kanske kan få de till att putsa fönstren eller nåt...hmmm ;o)

Vad gott det lät med fluff måste absolut testas här med.

// Ewelina