måndag 10 november 2008

lunch!

Nora lär sig massor varje dag, det är svårt att hinna med och reflektera och inse det "stora" i hennes utveckling.

Ett exempel på mindre positiv utveckling är hennes längd... Hon når allt! Tar allt, pillar på allt, är överallt! Hon är hjälpsam också, öppnar ytterdörren åt katten bland annat...
Mer positivt är alla nya ord. Igår lärde hon sig säga "pizza". Detta i samband med att hennes pappa bjöd henne på lunch...
Idag när jag bjöd på lunch ville jag lära henne att säga "pasta och kycklingryta", jag misstänkte dock att det var liiite långt så jag provade med "kyckling" istället. Älskade dottern började fnittra och killa sig på magen... Kyckling -kittla mmm inte så tokigt faktiskt. (Rymdraket -rymma, man kan tro att de är kusiner eller något! Läs mer i bloggen "hos oss")

1 kommentar:

Sju Hjärtan sa...

Åhh vad jag saknar den där tiden när barnen lärde sig nya ord och började nå upp till grejer...eller kanske inte eftersom vi har väldigt låga fönsterbräden,men men.Tyvärr går ju bara tiden lite för fort, skulle vilja stanna upp en stund för att bara njuta. // Eewlina