torsdag 22 januari 2009

lunchrast

Sitter här och slevar i köttfärssås och pasta, det smakar kalas, tack älskling för maten! (Vi försöker turas om lite och när det blir hans tur blir det ofta just köttfärssås).

N och jag har varit på öppenförskola, före och efter det har vi promenerat med Melker. Nu ligger hon och sover middag i vagnen och jag får en liten stund för mig själv, skönt.
Igår var vi hos mamma och lagade matberedaren N kraschade förra gången hon var där... Den lilla lilla plastgrejen som klickas i när locket sätts på, hade gått av. Gick väldigt enkelt att beställa en ny, paketet kom snabbt och det var lätt att montera, ibland har man tur!
Sista arbetspasset den här veckan väntar på mig sedan är det helg, det känns gott kan jag meddela! Hoppas på lite fint väder och mycket städlust (bra kombination?!) Vi behöver göra ett riktigt ryck för dammet växer sig snabbt fram ur hörnen även om jag anväder min nya "plattmopp" från Ullared nästan varje dag (är inte så nogrann om ni undrar...).

Inga kommentarer: