onsdag 14 januari 2009

utflykt

Idag har vi varit på picknick! Jag såg på jobbet att det var soligt ute och bestämde att vi skulle gå till skogen och fika, sedan ringde pappan... Jag citerar "skulle ni bort någonstans? Nä bra, hon är grinig, ville inte sova, jag sätter henne i badbaljan nu du får ta hand om henne när du kommer hem" gah! Hur kul kändes det?!
När jag kom hem var hon på bättre humör. Vi gjorde matsäck och lastade in oss i bilen. På vägen till skogen somnade hon och jag valde att åka till en annan skog. Vi hamnade hemma hos min mamma, liten fick sova vidare jag hämtade tidningen och satt brevid och läste! Sedan gick vi ca 50 meter in i skogen, "dukade" och njöt. Ingen sol och ganska kallt men mysigt! Te och ostmacka smakar himmelskt i en glänta i skogen!
Efter fikat gick vi in och väntade på mormor, lekte och läste inredningstidningar, fikade lite till och åkte sedan hem! Nu sover hon så gott, så gott. Hoppas att jag INTE väcker henne i morgon igen. Ingen hit för varesig mig eller M när hon kommer klivandes klockan 04.30 och börjar leka... En hit är däremot läggningen, lätt som en plätt idag också. Jag är så glad att hon tycker om sin säng igen!
Nu ska jag slänga mig i soffan och titta på "Semestersvenskar" det handlar om Phuket, Thailand!
Lycklig tjej!
Melker rekar omgivningen