tisdag 10 februari 2009

Lycka är...

"Lycka är att städa undan leksakerna när barnet somnat för natten"

Ja, jag njuter av att plocka undan på kvällen! Här står bilen, oj här ligger dockan, lilla söta ungen har bäddat åt nallen i vagnen...
Andra dagen på nya avdelningen, ungefär lik den första. Det känns ok, idag var det mer att göra och tiden går väldigt fort. Promenerade ut i skogen ca 35 minuter på lunchen (käkade matlådan 10.30 som när jag jobbar fm-skift) så skönt att vara själv en stund! Skönt också att röra på sig.
I eftermiddags var min snälla arbetskamrat(hmm, från den förra avdelningen!) Pia här och klippte Noras lugg, det gick jättebra och blev jättefint! Hon ser så stor ut när det blir en riktig frisyr!
Kan väl nämna att förändringarnas vindar blåser även på min sambos arbetsplats. Den 2 mars börjar han jobba ständig natt tillsvidare... Vi vet inte om det är bra eller dåligt, mer klirr i kassan blir det iallafall!!! Blir det dagtid för mig framöver så ger det mycket mer tid till oss tillsammans samt mer regelbundenhet för N på förskolan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste bara få säga att man blir så fruktansvärt glad av att läsa din blogg, vi känner inte varandra utan jag hittade din blogg av ett misstag från början, men nu har jag fastnat för den och din fina familj! keep up the good work! Jättefina bilder förresten, och en jättesöt liten dotter.

. sa...

Wow! Nu blev jag superglad! Massor av energi tillförd av en alldeles okänd filur, tack!