måndag 9 februari 2009

nytt!

Ny vecka, ny arbetsavdelninig, nya arbetstider, ny energi!

Jag jobbar numera dagtid. Då detta inte passade oss jättebra just nu har jag fått lov att jobba 75% i fyra veckor. Otroligt lyxigt! Jag börjar klockan 07.00 och går hem klockan 14.00, då har jag dessutom haft 48 minuter lunch (bara det är ju en jättelyx, småbarnsmamma som jag är!).
Dagtidsjobbet beror på att jag är på upplärning på en annan avdelning, mening är tydligen att jag ska tillbaka till "min" avd när jag är fullärd. Jag hoppas det!!! Det nya jobbet är säkert ok men oj vad ensamt! Jag skulle sakna alla mina kacklande arbetskamrater förfärligt mycket :-).
Idag har jag promenerat i solen på lunchen och platespottat, dock utan annat resultat än värmande sol, frisk luft och lite motion. Hoppas att vädret håller isig då ska det bli fler lunchrundor. Det är faktiskt ganska fint inne på ESAB området, det finns en slinga i "skogen" som de tydligen plogar vintertid, kalas!
Jag njuter av situationen så länge det varar, detta har varit en underbar dag! Pulkaåk med N efter jobbet, matlagning, disk, plock, kisspromenad med hunden (med ungen på ryggen) och än finns massor av tid och ork till annat! *lycklig*

2 kommentarer:

Hanna sa...

Kul att du gillar att jobba dagtid och lite mindre. Ville bara säga att nu har jag gjort det! alltså lagt ett "lägsta" bud...Nästan ett helt dygn kvar, än så länge unik men inte lägst!

. sa...

Får väl erkänna att jag också "gjort det"... Fick dock inte någon samsung 52 tum för 147cent, jag var INTE unik! (9 bud) 248 cent vann tror jag.