torsdag 12 mars 2009

skruttisar

Med N är det lite bättre. Imorse var hon alldeles slut, la sig på sin madrass på golvet (jag skulle gärna skriva "i sin fatboy" men priset tilltalar mig inte! Svindyra sittsäckar, typ sacco fast större) och somnade.

Hon vaknar med ett ulkljud och jag rusar efter en kräkhink, hör en duns och ser att hon ligger på golvet, jag fattar ingenting men så ser jag kräkan... Madrassen, täcket, kudden, byxorna och tröjan är numera nytvättade!!
Efter en minut är hon tokpigg och rusar runt och leker... Till lunch åt hon faktiskt lite, kyckling och ris är en av favoriterna, återigen kom det lite i retur... Jag tror inte att det är magsjuka, snarare "förkylningsmage" som BVC sa att det ibland kallas.
Imorgon blir det till att ringa VC, tjejen börjar magra efter en vecka med feber. Att leva på vällning och alvedon är nog inte så hälsosamt...
Lite glass blev det på eftermiddagen och det smakade "mer, mer, mer"(ha! trodde du att jag åt Hanna?, Nix, man har väl karaktär!) Skönt att få i henne något iallafall.
Nu är det läggdags! Får nog snart sällskap i sänghalmen, karln i huset frös och var hängig när han åkte till jobbet vid 21.30... Sen kommer nog skruttan också, runt tre två nätter irad. Jag hinner knappt vakna förrens hon står med kudden i dörren :-)

Inga kommentarer: