lördag 14 mars 2009

takläggningsfest!

I höstas bytte vi tak, till hjälp hade vi några duktiga och trevliga vänner/släktingar. Ikväll har vi äntligen haft vår takläggningsfest.

Vi träffades hos oss och gick sedan till bowlingen där vi har kastat klot i två timmar! Tror att de flesta stannade kvar för att käka, jag rusade hem med lillskrutt som faktsikt varit med och orkat det riktigt bra!
Där borta sitter de nog och diskuterar vilket lag som vann osv. Jag vet att jag vann första serien och det är jag stolt över! 140p krävdes till det...
Jag sitter här och lyssnar på melodifestivalsändninigen och väntar på min mat. M kommer med kycklingsallad. Jag hoppas och tror att några följer med hit efter maten så vi kan dricka några drinkar innan sängen kallar! Känner huvudvärken komma krypandes redan nu...
Tack alla snälla hantverkare och alla snälla fruar/sambos/män som lät oss låna dessa vänliga själar, utan er skulle allt vara mycket svårare!
Ps. I vår ska vi byta till träfasad, på hela huset!!!

Inga kommentarer: