fredag 17 april 2009

farväl

Ett sista farväl i kyrkan, många tårar blev det. Det var jobbigt så klart, men jag vet att du har det bättre nu. Farväl farfar, vi ses i himlen eller kanske i Nangijala. Jag tror att du sitter i en trädgårdsstol med en kaffekopp i handen och njuter av vårsolen.

Det har gått bra idag, det var fint i kyrkan, solen sken in genom fönstren och blommorna var så fina. Inte många, men fina, många var istället kuverten med gåvor till Cancerforskning.
Efter fikat åkte vi till kyrkogården och tittade efter en urnplats, just det hörnet badade i sol. Det passar jättebra, där kommer vi att hälsa på ofta!

2 kommentarer:

Vita Damen sa...

Hej, jag visste inte att det var den dagen i dag,,,när jag träffade er förut. Men nu när jag läser ditt inlägg så kom jag på att din mor sa till mej att det var begravning i dag. Många kramar till er.

Kerstin sa...

Låter som ni fick ett fint sista avsked i kyrkan! Och fint att ni hittat en bra urnplats också.
*kramar till dig och familjen*

Hoppas du haft en fin helg!
Vi hörs! Saknar dig!
Kram