tisdag 12 maj 2009

bak, mat, färg

Det doftar av nybakta chokolate chip cookies i hela huset, mmm! De är tyvärr till kalaset på söndag och på tok för få för att provsmakas igen (mer än en gång alltså...) Idag rensar vi frysen på matlådor precis som igår, lusten och orken tryter.

Ikväll blir det soffan, precis som igår, skönt att få vila när man känner att man behöver. Snart är det slut på vilan i källaren finns från och med idag ca 60 liter färg! Färg till vårat hus!!! På garageuppfarten står, sedan i lördags, virket till brädfodringen så nu är det bara att köra!
Färgen är vit för dem som undrar, och det finns verkligen annledning att undra... Så sent som i lördagskväll var det mer inne på att bli falurött! Jag är livrädd för att det vita ska bli svartprickigt och alla säger att det kommer att bli så... Jag tvekade och M propagerade för rött, men i sista stund bestämde jag mig för att våga vitt!
Färghandlaren valde åt oss och jag vet bara att det är obrutenvit kombinationsfärg (kombination av olja och vatten, tror jag) nu håller jag tummarna för att prickarna håller sig borta!

2 kommentarer:

Sju Hjärtan sa...

Åhh vad kul med ny färg på huset, vi har gått i de tankarna i många år och det lutar nog åt ljusgrått då (skulle också vilja ha vitt men har ju vitt tegel ganska mycket så det skulle nog se tokigt ut) vi har också funderat på om det ska bli prickigt eller grönt pga att vi har skogen så nära..svårt det där...

Vita Damen sa...

Skit i prickarna, Vitt är ju snyggt! Jag skulle inte tveka om jag var du nu. ...jag är även AVUNDSJUK på din fina uteplats och nya utemöbler under dom där förb...träden! Så FIIIINT!/Vita skräcken.