lördag 2 maj 2009

rubb och stubb

Micke har ägnat större delen av dagen åt stubbfräsning. Ca tjugo stubbar fattigare är vi nu, istället är vi ca tjugo ton träflisor rikare! Hur som helst blir det bra, väldigt bra! Om det inte vore för en liten febertjej så skulle jag vara ute och "städa" nu, men jag får ligga i soffa och titta på Pippi isället!

Lilla febertjejen har nu somnat. Stackars liten, jag hade med henne på auktion på förmiddagen, hon var så duktig. Hon satt alldeles stilla i mammas knä och lekte med sin docka. Nu förstår jag varför. Hon orkade helt enkelt inte busa runt som hon brukar...
Två fina bord ropade jag in iallafall, och en godisskål, och två julstrumpor. Jag är supernöjd, bild kommer (kanske!). Här ska slipas och målas ikväll!
Dagens träning har bestått av cykling fram och tillbaka till Bergfästet (2ggr!), en tvätt hängning och ett bullbak imorse. Ja det är ju faktiskt ganska jobbigt att kavla ut degen, för att inte tala om hur jobbigt det är att äta upp bullarna sen! Skurna vaniljbullar blev det iallafall, supersmarrigt!

Inga kommentarer: