torsdag 4 juni 2009

hemmapappan

Mmm två dagar har de varit hemma ihop nu, mina två älskade. Nora verkar rätt nöjd, men M är uttråkad. De blir hemma i morgon med, hon känns inte riktigt hundra än. Hittills har det inte stått mat på bordet eller kaka på bänken, men dammsuger gör de iallafall (och diskar!)

Igår målade vi lite tillsammans, tänkte ta en ny hög idag men jag orkade inte bära in i regnet... Bakade pizzabullar istället! Det skulle jag inte ha gjort, det krånglade från början till slut kan man säga...
Nu doftar det hur som helst gott, och vi har många god "halvnyttiga" fikabullar i frysen (att de sitter fast i formen och ser ut som små högar behöver jag väl inte tala om, eller?!)
Fotbollsträning nr tre var igår, nu när vi är inne i juni kan man ju undra om det verkligen ska vara så kallt att man önskar sig ett par fingervantar klockan sex på kvällen? Värmen, kom tillbaka!!!
Träningen var kul, riktigt kul. Jag försöker ta i hela tiden, jag vill att det ska ge (och ta!) lite. Tycker att det är en ganska bra samling människor, lite för få för att det ska bli något kanske.
Lite konstig är det dock att ingen presenterar sig... Inte spelare, inte tränare, ingen frågar vad vi (syster och jag!) heter... Hmm, jag fattar verkligen inte varför? Någon endaste måste väl undra vem man är, eller?!
Inga bilder idag, men jag hoppas komma med några på söndagkväll. På en färdig gavel, kanske bara är en dröm, men om jag drömmer tillräckligt mycket så...

Inga kommentarer: