fredag 26 juni 2009

semester

Åh vad det känns bra, jag har längtat heeela veckan (faktiskt just ingenting innan det)!
Jag fick ett glädjande besked idag på jobbet, jag ska nog vara med min kompisar på Elektroniken efter semestern! Först en vecka på "min nya" avdelning sedan tillbaka till den gamla. Jag hoppade och jublade, nu håller jag tummarna för att det är där jag ska arbeta i höst.
Sedan får vi se, vi fick ett mindre glädjande besked häromdagen... Esabs lager ska samordnas till ett större (eller var det två eller kanske tre?!) i Europa, det var hur som helst inte i Laxå, tyvärr. Ca 35 tjänster mumlas det om, känns som om jag ligger farligt nära den gränsen...
Idag har Nora och jag varit med min mamma och shoppat. Sandaler till N och lite till. Tack mamma!
Nu håller vi på och frostar av frysen, när jag kom hem med påsar från Willys hittade jag ett halvöppet frysskåp... Jobbigt, men nu blir det ordning och reda där också!
När vi var borta passade pappan på att greja lite på huset. Kolla in det här!
efter takbytet i höstas...
...och så här ser det ut nu! Det otäcka, fula, gamla, äckliga plasttaket är borta och ljuset flödar runt ytterdörren och in genom badrumsfönstret, underbart! (Tycker jag, Mr M tycker att det blev fult... Vad tycker ni? Ge mig stöd, snälla!!!)
När jag ändå var ute med kameran passade jag på att plåta en pion. Vår vita fyllda pion blommar med många fyllda vita blommor och en dubbel rosa!!! (Dubbla kronblad men inte fylld och absolut inte vit om än ganska ljust rosa. Superfin tycker jag!)
Mer trädgård, doft scherminen trivs inte alls, den är flera år gammal men fortfarande pytteliten, men i år blommar den iallafall! Doftar uuunderbart!
Till sist en bild från köket. Jordgubbar och jordgubbssaft, nu är det sommar!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tycker också att taket innan var fuuult men kanske att det behövs något ändå, ett mindre och bara över trapp/ytterdörr.
Kram Hanna

Sju Hjärtan sa...

Mycket bättre utan taket, men håller nog med föregående talare att det kanske ska vara nåt bara ovanför dörren :).. och det vita blir ju sååå fint