lördag 4 juli 2009

shopping!

Noras och min sista egna semesterdag började vi med att hälsa på mormor på niorasten på jobbet. Mellanmål i en lekpark i centrum, ett besök på biblioteket med kompisen Axel som sedan var med hem och badade i poolen (och väckte pappan) sedan lunchade hela familjen på Kinaresturangen i "byn". Grillning på kvällen med fam E/W, trevligt som vanligt!

Imorse hade M tid för besiktning av kärran, perfekt! tänkte jag och fixade både mig och N i all hast efter att ha försovit oss... Besiktningen gick hyfsat, lite att fixa med bromsarna bara. Sedan var det min tur, tyckte jag.
Först till Stadium outlet, men de öppnade inte förrens 11. Vidare till Lager 157, men med en lite hängig unge och en affärallergisk karl var väl det sådär. Hittade en söt klänning till mig och en födelsedagspresent till kusin Hugo som fyller fyra på torsdag.
Sedan tog vi en sväng på Bauhaus, vårt andra och kanske sista försök i den affären. Vi gillar den inteså värst mycket eller inte alls faktiskt.
Efter det åkte vi till mormor och morfar Jan, fick glass och jordgubbar, kändes bra efter en ganska dålig förmiddag!
På eftermiddagen har vi grejat lite med den fjärde väggen, många konstiga vinklar, ett geting bo och en trasig såg har sinkat arbetet lite men jag känner mig ändå rätt nöjd.
Efter grillat och efterföljande cheesecake ska vi nu ta en sväng till E20 för att kolla på alla raggarbilar som är på väg från Powermeet i Västerås.

Inga kommentarer: