lördag 11 juli 2009

skrattretande

Ja, jag hånskrattar åt regnet. Det tror att det kan hindra oss från att arbeta, men icke! På förmiddagen stövlade jag ned i garaget, satte på min bok och plockade ihop alla brädor i en hög och satte fart med penseln.

Efter cirka två timmar var det fullt med nymålade brädor överallt och nästan dags för lunch. Efter maten gjorde vi nästan klart köket! Det är två år sedan vi började och nu är det nästan färdigt... Det vi gjort idag blir så jättebra, längtar tills det blir helt klart så att jag kan visa upp det här!
En annan dag satte vi upp en hylla, en spegel, en tavellist och fyra söta små bokstäver, tack regnet för det! Tyvärr gapar de rätt tomma ännu så jag har inte tagit några bilder, måste ju liksom "pynta" lite först!
Snart har vi inga projekt kvar att slutföra så nu kan det få vara färdig regnat tycker jag!
För övrigt firar vi att vi är så duktiga, äppelkaka med vaniljsås, mums! N som var jätteduktig på att vispa och att provsmaka sover gott i vagnen och missar alltså dem goda kakan... Stackars!

Inga kommentarer: