fredag 10 juli 2009

tomt

Här har det varit full fart ett par dagar nu...I onsdags åkte jag och Nora och hämtade kusiner och moster på deras "gata i stan". (Tack och lov för att H har fått en ny framåtvänd bilstol, annars hade vi aldrig kommit in i bilen!)

Därifrån åkte vi till Childrens Upptäckarhus i Hallsberg. Där stojade och lekte vi ett par timmar, ett trevligt ställe väl värt ett besök.
Eftermiddagen tillbringades vid poolen, alla armpuffar letades fram och alla barn badade glatt i det kalla vattnet...
På kvällen sågs det på film. Först såg barnen på Pippi och senare såg mammorna en drama, det gäller att passa på när man får! Filmen var inte direkt bra men med en tillbringare sangria, chips och godis så...
Torsdagens regnande trotsades, först med ett besök på nya lekplatsen i Röfors med fika vid grillplatsen och sedan med lek ute i trädgården. Stuprännor som leder ut vattnet på gräsmattan, tillfälligt eftersom att vi håller på med fasaden, förgyllde stunden. Vi duschade, samlade och öste med vattnet. Barnen hade skoj och vi "stora" fick stå ut, bättre ute, blöt och glad än inne, torr och grinig...
Efter barnläggning hyrde syster och jag ny film och tömde skålarna och tillbringare från kvällen före, två sköna kvällar efter två fartfyllda dagar!
Familjen H åkte strax före lunch. Efter lunch åkte jag till biblioteket, lånade två cd-böcker och åkte hem och målade. Fyra timmar stod jag ensam i garaget och målade, avslappnande och nästan lite lyxigt. Jag gör det gärna igen, första boken är helt okej!

Inga kommentarer: