söndag 2 augusti 2009

njutare

På förmiddagen besökte Nora och jag alla lördagsöppna loppisar i närheten, fyra stycken blev det. Med oss hade vi min vän Maria och Noras idol(!) Axel, tack för sällskapet. Jag fyndade en docksäng för 65:-, en karamellskål med lock för 15:- och en mini plättlagg för 15:-, kalasnöjd men det ger mersmak, vill "loppisa" mer och åka på auktion!

Vilken underbar eftermiddag vi haft sedan! Jag gav sambon två alternativ, åka till sjön eller åka till hans morbror Lars och kolla på djuren, han valde det sista (annars hade det kanske blivit ett dopp?!).
Vi träffade får, höns, ankor, gäss, kaniner och hunden Cissi. N lekte med hunden och klappade lilla gässlingen "Kvack-kvack", modigt tycker jag! Vi bjöds på fika ute i solen, tokskönt.
Efter hemkomst grillade vi (på engångsgrill, kolen var tydligen slut...), efter det lyckades vi på något konstigt sätt bli bjudna på bad hos grannen. N bäddades ned i vagnen och när hon somnade gled vi ned i "termobadet" ca 38 grader och bubbligt, riktigt najs! Myggen kom och försvann, N sov och vi serverades dricka, tack tack, vi kommer gärna igen! (Lite skönare än vårt iskalla, algangripna vatten...)
Kan semester bli bättre än så här?! Jag tror inte det och man ska alltid sluta när det är på topp så på måndag måste jag nog gå och jobba(haha, som om jag behövde fler anledningar än att mina veckor är slut, slut, slut!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Najs :) Jag kör min sista semestervecka nu då ;) Nästa gång d blir loppis/auktion får du ta med mej och M.

Kram Maria