måndag 17 augusti 2009

underbara måndag!

På lunchen idag köpte jag 8 fönster som blir hemlevererade på onsdag, bra va?! Jag samlade mod och ringde på en blocket-annons. Fönster som ganska väl passar vårt behov och på hyfsat nära håll, i Storfors (ca 7,5 mil).

Killen som svarade lovade att hålla dem ett par dagar och när jag frågade vilken dag som passade honom bäst att vi kom för att titta/hämta svarade han att han var hemma efter 18.00 varje kväll eftersom att han jobbade i Laxå... Otroligt och det måste ju vara meningen att vi ska ha just dessa fönster!
Efter jobbet har N och jag lekt med dagiskompisen E och hennes mamma K. Vi var ute i höststormen, tjejerna borde sova gott efter det!
Efter maten gick jag ut med hunden på en ganska rask promenad i skogen. Så skönt att kunna släppa honom och knalla på i sitt eget tempo. Att han badar i alla vattendrag och vattenhål är mindre kul... På vägen hem plockade jag en blåbärspaj, eller iallafall lagom många blåbär till en paj. Imorgon tror jag att det ska plockas en eller ett par pajer till, mumsigt att ha i vinter.
Första dagen i nya gruppen, på nya avdelningen på förskolan hade gått bra enligt fröken, skönt! det var inga större problem att lämna henne imorse, jag tror att hon har saknat dagis, är väl trött på att vara hemma med mamma och pappa...

Inga kommentarer: