söndag 6 september 2009

helg igen!!

Igår var det äntligen dags, jag var till Gekås, Ullared! Tack Maria för trevligt sällskap, hemresans låga skämt tror jag att vi behåller för oss själva va?!

Inköpen blev lagom många, ångrar inget och saknar inget. Tyvärr blev det inte så många roliga grejer utan mest nyttoprylar som vinteroveraller och diskborstar... Bästa köpet tackar jag Pia för, en Nusnäsljusstake. Nu när jag googlade namnet för att sno en bild till bloggen hittade jag andra väldigt intressanta ljusstakar till salu på olika webshopar...
Mannen i huset passade på att lämna bort dottern och ägnade dagen åt att byta garagedörr. Tyvärr hade det blivit något fel så karm och dörrar passade inte ihop! Detta är löst men vi hoppas på kompensation för en del merarbete...
Idag har vi bara varit. N och jag lät pappan sova vidare när vi klev upp vid halvsju tiden. Halv nio väckte vi min mamma och systerdottern E "hemma" i Pelltorp. Där tillbringade vi förmiddagen och bjöds sedan på lunch innan vi åkte hem igen. Tjejerna lekt bra med/brevid varandra, kul tycker jag!
Dagen avslutades med en Wallander i soffan, smart att se en sådan film precis innan man blir lämnad själv av den nattjobbande familjefadern. Skitsmart faktiskt... Tur att vi har hund, han är förmodligen lika bra att ha som katten om det skulle komma någon skummis, tur att vi har honom...
Nusnäs, en sån här kommer vi att ha i ett fönster i advent, fast vit såklart!
höstpyssel, resultatet blev ett rönnbärshjärta som välkomnar våra gäster vid entrén
arkivbild på vår lilla hantverkare. Hammaren är kanske liiite upp och ned...
Så här glad är Nora över sin nya matstol! (Jag ska betala den Maria W, jag lovar! Påminn mig snälla!!) Kanske ska den målas vit någongång...
förebild på väggen mot Smedjegatan...
...och efter! Jag inser när jag ser dessa bilder att vi har anledning att vara nöjda! (Här kan alla som undrar se den konstiga knixen på väggen, man kan inte annat än undra hur det kunde bli så tokigt. Väggen som "sticker" ut lite är en tillbyggnad som helt enkelt är tjockare isolerad än den gamla väggen, snyggt va?!)

2 kommentarer:

Hanna sa...

Klart ni ska vara nöjda. Supernöjda! Lilla goa ungen ser riktigt glad ut över stolen, men visst skriker hon: VIT?!
Kram

Finnpajsaren sa...

Så himla himla fint! Bra jobbat.
Och ljusstaken nunäs eller vad den hette, jättefin!!