tisdag 29 september 2009

solsmitare

Jag slutade 15.00 idag för att ta vara på det fina vädret, lyxigt! (Nu håller jag tummarna för sämre väder, snart tomt i flexsaldot!)

Häckrensning blev det, klar med ca 1/4 på ca 2h, känns inte alls tungt... Det var lite kyligt om fingrarna och kändes bra att få komma in i stugan där det eldades i spisen.
Ugnspannkaka är bra snabbmat, N och jag passade på att dippa morötter under gräddningstiden, mumsigt! Efter mys i badbaljan tog pappan läggningen och jag fick lite tid att måla...
Efter tredje, och sista, lagret täckfärg på fönster nummer sex, sju och åtta slipade och målade jag mitt lilla bord, mycket roligare än fönster! Det kommer att bli så fint, jag vill måla mera nu!!
På jobbet händer det grejer... Jag ska få gå lödutbildning! Det känns bra men nervöst. Någon som har en lödkolv hemma som jag kan få öva med?! V 42 är det dags så jag behöver inte vara nervös särskilt länge. Jag får sällskap av fyra andra, varav en är från min avdelning, det känns tryggt :-)

Inga kommentarer: