lördag 26 september 2009

Sovmorgon till klockan sju idag, skönt! Jag är inte ironisk, det kändes som sovmorgon! N och jag startade dagen med ett brödbak, halvsats av "mammas havregrynstekakor" (jästen räckte inte till helsats).

Frukost med nybakat bröd och kokt ägg är en bra uppladdning inför en fullspäckad dag! Klockan tio hängde jag och liten på låset på "bytardag" vid centralskolan. Jag är på jakt efter skidor och skridskor till en liten tjej. Tyvärr hittade jag inget i rätt storlek.
Halv elva var det dags för auktion. N skötte sig kanon (mutades med en banan och godisbilar). Jag spanade på en griffeltavla, ett dockskåp, en tripptrappstol (ja vadå om den hade varit typ gratis hade mamma kunnat få den!) och ett halvmånebord, endast det sistnämnda hamnade hemma hos oss. Placerat och klart faktiskt, passar riktigt bra i sovrummet trots att det är bruuunt...
Systeryster som var på auktion i Hallsberg köpte en liten ful tallrikshylla till mig, jag hoppas att den går att piffa till, tack Hanna! (Tack för att MMS finns, praktiskt!)
Pappan hämtade upp barnet och fyndet och de begav sig då till Hallsberg på folkrace, lika uppskattat av N som av pappan! Själv cyklade jag hem och målade fönster och städade tvättstugan... Efter den lite mindre roliga sysselsättningen hann jag sy ytterligare en gardin innan familjen kom hem, betydligt roligare! Nu är det så fint så fint i vardagsrummet, bilder kommer...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till bordet, är supernyfiken på gardinerna!
Kram från auktionsvänninorna

Hanna sa...

Här finns skridskor som borde passa N. Ses snart!

Anonym sa...

Hejsan...Vad är det för dockskåp som du är ute efter?? Har 2 st som inte min dotter vill leka med../Caroline

. sa...

Caroline! Det "vanliga" Lundby (Småland kanske det heter?) jag hade ett när jag var liten de var poppis då :-)