torsdag 3 september 2009

vardag

Jag jobbar numera heltid... I jämförelse med de 7h/dag jag jobbade innan så är det lååånga dagar!
Dagarna rullar på allt för fort. Efter jobbet är det hem och laga mat, bada och natta liten. Tjejen har gått tre veckor på sin nya avdelning på förskolan, lite strul med middagssömnen har det varit men nu funkar det också, tror jag... Hon trivs bra tror jag. Än håller hon sig dessutom frisk, jag bara väntar på att "vabbandet" ska dra igång...
Efter läggning försöker jag smyga ner i källaren för att lyssna lite på "Sol och skugga" av Åke Edwardsson. Eller är det för att måla fönster kanske?! 3 karmar är färdiga, en nästan färdig och två fönster grundmålade. Det tar tid vill jag lova, men med hjälp av Kommissarie Winter (huvudperson i boken) så ska det nog kunna bli klart!
Arbetslusten är det sådär med, jag vill hellre måla en massa annat och snickra egna tavlor. Tyvärr räcker varesig tid eller källaren till för det...
Kameran har jag inte använt på lääänge, jag orkar inte (för hur jobbigt är det inte att fotografera?!) Så istället lägger jag in en arkivbild, från underbara, älskade Thailand med min älskade, underbara Nora!
sötast på beachen!

Inga kommentarer: