torsdag 9 september 2010

hemmafru?

Ja det kanske vore något det ;-) Från och med idag jobbar jag 90%. Heltid mån-ons och 75% tors-fre. Uuuunderbart!

Jag hämtade N på förskolan 12.30 och cyklade till biblioteket. Ungefär här började allt elände...
Jag hade missat en bok hemma, som jag glömt och inte komihåg att jag hade läst alls, stackars bibliotekarien fick höra mååånga saker som "nej det tror jag verkligen inte" och "inte har jag en Ljungstedt hemma nu inte"... (Väl hemma hittade jag den direkt, i sängbordet...)
Efter det försökte jag boka sittplatser till thairesan, fullt (eller ja, vi får plats men inte de stolarna vi ville ha).
Då var det dags för skadeanmälan till Chartis, det försäkringsbolaget kommunen anlitat. N snubblade och slog i en tand i måndags och det ska visst vara bra att göra en anmälan då.
Vilken grej (skadeanmälan alltså!), tur att jag slutade kvart över tolv idag annars vet jag inte hur jag skulle ha orkat mig igenom dessa fyra sidor med fylleri uppgifter!
Efter diverse andra telefonsamtal och meddelanden är jag nu färdig med mina måsten...
Efter mellis blir det lingonplockning, önska oss gärna lycka till, det känns som om det kan gå... åt skogen!

Inga kommentarer: