fredag 15 april 2011

lillebror!

Torsdag 14 april klockan 14.40 går vattnet. Eller rättare sagt jag börjar läcka... Känns ungefär som att kissa på sig utan att vara kissnödig (alla fattar?!). Jag känner ingenting annat då. (Detta var när vi skulle börja med taket på glasverandan, en bräda sedan var det kört!)

Klockan 16.30 tror jag kanske att jag har värkar. Klockan 17.00 bestämmer jag att det är dags att åka(!). Min mamma som stannat här efter jobbet tar febersjuka Nora med sig hem. 17.45 är vi inskrivna på förlossningen och 19.39 föds "lillebror". En sötnos på 3895 gram och 52 centimeter.
Jag andades lustgas under öppningsskedet men var sedan helt utan smärtlindring under utdrivningsskedet, det funkade bra tack vare underbara barnmorskan Ami och lika underbara barnmorskestudenten Marie. Jag fick sååå mycket beröm, tips och push, stort tack!
Namnet är inte klart ännu. Bebis/lillebror får duga så länge!
Vi mår bra. Just nu sover hela familjen minus mig.
Om nu förlossningar går att jämföra med att springa maraton så är jag rätt nöjd med tiden... Träningsvärken går inte att beskriva med ord, jag har ont överallt! Rygg, nacke, axlar, armar...
Bilder kommer när vi orkar ladda kamerabatterier!

9 kommentarer:

Kerstin sa...

Stort Grattis till er!!
Nora måste vara glad!
Skönt att allt gick så bra! :)
Ha det gott!
Kram

Jånie sa...

Stort GRATTIS till lillebror! Skönt att det gick fort. Hoppas dina fogar går tillbaka fort.

Anonym sa...

Så coolt, jag ryser när jag läser! Nu är du en tvåbarnsmorsa!!!!!! Grattis! Vilken bra förlossning ni fick! Kram/ vita damen

Sofie sa...

:) Ett stort grattis till er!

Anonym sa...

Grattis till er alla!
Bst2

Anonym sa...

Grattis te den lille sonen.. // Liza

Ing-Marie sa...

Grattis till er allihop. Mest till dig som gör det fantastiskt bra. Hoppas allt är bra och att Nora blir frisk så hon kan gosa med lillebror.
Säg till M att han gott kan massera rygg och nacken på dig lite , brukar kännas lite bättre

Anonym sa...

GRATTIS till killen!
Föreslår namnet ARON (palindrom på NORA).

Anonym sa...

Stort grattis till er alla! Kramar Stina, Tobbe och Tyra :)