tisdag 8 maj 2012

Jobb(igt)

En och en halv dag hann jag jobba innan ägarna bestämde sig för att stänga butiken...


Vi är varslade om uppsägning. 170 personer av cirka 350.


Polackerna är förmodligen gladare, det är de som ska ta över tillverkningen!


Med 7 år på företaget ligger jag runt plats 20 på las-listan så håll tummarna ;-)


Det är väl helt enkelt dags att bestämma mig för vad jag ska bli när jag blir stor. Arbetsförmedlare kanske?


Imorgon söker vi förskoleplats åt Harry. Helst redan i augusti :-( Känns inte alls kul.


2 kommentarer:

Ing-Marie sa...

Tycker synd om dig/er...vet hur det va för mig för 9 år sedan.(vad tiden går)
Arbetsförmedlare tycker jag låter som ett bra jobb. Tyckte inte de gjorde nått för att hjälpa till. Jo söka i andra delar av landet och veckopendla tyckte de att man skulle göra....en gammal kärring som mig.. Tur i oturen att jag hade en massa krämpor och sjukhusbesök så dom inte kunde få iväg mig.
Satsa på arbetsförmedlare eller politiker....de har ju jobb.
//Ing-Marie

Kerstin sa...

Nej fy fan...detta är inte kul!!
Lite av en dödsstöt för hela Laxå kommun, som redan är i "dåligt skick"! :(
Hoppas verkligen att det ordnar sig på nåt sätt...
Styrkekram!