måndag 17 december 2012

Vaktjobb sökes!

Jag har blivit inskriven på Arbetsförmedlingen idag. Vi fick personlig hjälp med det. Jag var väl förberedd och inställd på att göra ett bra första intryck.

Det gick jättebra. Arbetsförmedlaren var trevlig. Jag var trevlig. Ganska snart var det dags att redogöra tidigare sysselsättning.

Transformatormontör, affärsbiträde och lärarvikarie sa jag. Barnskötare, inte lärarvikarie sa han. Nej sa jag. Barnskötare sa han. Nej sa jag. Sen gick det inte så bra längre...

Han kallade det så sa han eftersom att jag inte hade lärarexamen, jag tog bara hand om barnen när läraren var sjuk.

Jag jobbade i Hardemo som klasslärare. Varje dag. I två år. Fyra terminer. Barnen var 9 och 10 år. Jag hoppas att de i alla fall lärde sig något när jag vaktade dem när deras fröken var sjuk...

1 kommentar:

Hanna sa...

Shit jobbade du i två år?! Jag vet föräldrar som tackar dig för sitt barns "välgång" så nog gjorde du ett bra jobb, dessutom var du ju skolans pudding!