torsdag 8 november 2007

sim och sång

I tisdags var vi själva på simmet, Nora och jag! Lyxigt med en privatlektion förstås men det kändes allt lite tomt... Farmor var med och tittade på. Med min underbara sångröst så var "sångsamlingen" det värsta!!! Tydligen är vi bara två som vill gå fortsättningskursen, synd men det är som det är. Igår var liten och jag "innåt". Vi sprang i alla affärer som bara vi gillar! Skönt att ha med henne, hon säger aldrig nej till några impulsköp! Bland de bra inköpen fanns en ny bilbarnstol och några ben till köksskåpen. Bland de mindre nödvändiga inköpen fanns zinktags och ljus. Vi lunchade på IKEA. Jag älskar deras "Orientaliska pilaff med kyckling", Nora käkade frikadeller... Hon är lite skojig (eller också inte) när hon äter, skriker små glädjetjut mellan tuggorna. Detta gjorde hon naturligtvis extra mycket nu när vi var själva, vilket jag tyckte var en aning jobbigt!!! Idag har vi för första gången varit på kyrkans öppnaförskola. Det var trevligt, tack Frida och Tilla för att ni tog med oss! Jag har stora förväntningar för natten. Nora var sååå trött vid läggdags idag, kanske, kanske kan hon sova lite bättre då? smakar lite...