söndag 25 november 2007

storbak

Hmm, fri tolkning... Min älskade storasyster bjöd in till "lussebak" igår. När Nora och jag kom hade Hanna och Hampus fixat degen, så vi bakade lite pepparkakor under tiden den jäste. Jag har alltid tänkt och trott att jag minsann ska baka och pyssla med mina barn, men jag är lite mer tveksam nu... Jag fattar inte hur jag ska ha tålamod till det. Först kavla ut degen, sedan säga: "nej inte äta deg, kakorna är inte färdiga än". Sedan stå och se på när ungen sabbar degen genom att trycka formarna huller om buller, på varandra och utanför degen. Nästa moment: att försöka rädda en eller annan iallafall hyfsad figur och lägga på plåten. När den sedan är i ugnen så ska barnen springa runt och tjata: "jag vill äta, jag vill äta, jag vill äta". Puh, tur att det går att köpa färdiga bullar och kakor och om jag mot förmodan får lust att baka med Nora så åker jag till syrran, hon verkar ha en ängels tålamod! nygräddade godingar egentillverkat smakar bra! hmm, det här smakar PLAST!

Inga kommentarer: