tisdag 7 oktober 2008

nummerflyt

Platespotingen går framåt, Ullared är en mycket bra ort för denna ständiga nummerjakt. När tre av fyra i bilen shoppat sig nöjda, valde två att sitta i solen och vila/fika/titta på andra trötta shoppare, valde den tredje att småjogga runt bland alla bilar. Såklart var det jag som var joggaren (min vän M var den som som vanligt shoppade in i det sista!)
Jakten startade på 116 och innan vi rullade ut från parkeringen letade jag efter 119. På hemvägen fortsatte flytet och jag plockade enkelt tre nummer till.
Vid Ica i Vretstorp plockade jag 122 i söndags och idag har jag varit mycket flitig. 123, 124, 125 (tack Maria för tipset!) och 126 promenerades och cyklades hem.
Via vägverkets hemsida har jag nu fått veta att mitt nästa nummer finns nära Laxå, men mitt i skogen... Kanske blir en skogspromenad imorgon?! (Superenkelt att memorera ett reg. nummer och sedan sms:a vägverket, mindre kul att få en träff mitt i skogen!)
Arkivbild: N "målar" på Killevippen, smart färg tycker mamman.

1 kommentar:

Sju Hjärtan sa...

Hej

Jaså du håller på med platespotting, tur att inte jag gör det eftersom jag ser så himla många bilar varje dag på jobbet...då skulle jag inte få nåt gjort hihi . Så julsakerna har kommit fram på gekås...hmmm ja nu kom suget dit med ;o) // Ewelina