onsdag 1 oktober 2008

sittplats 42D och 42E

Japp, jag hade räknat rätt. Klockan 00.00 kunde jag logga in på "tui" och boka våra platser. Urvalet är begränsat eftersom att vi ska flyga med liten i famnen (får inte sitta vid nödutgångar bland annat).

Första platsen jag klickade på var redan bokad(!) nervositeten steg kraftigt. Jag kilade raskt vidare i planet och hittade lediga platser. 42 D och E sitter vi på under utresan. Platser som enligt beskrivning INTE har extra benutrymme men tydligen extra knäutrymme (som den trevliga tjejen på kundtjänst lärde mig igår när jag ringde och kontrollerade min bokning).
Vi hoppas och tror att vi kommer att sitta mycket bättre än på vanliga platser, hoppas också att vi kommer att kunna lägga ned en sovande Nora på golvet under utresan. Hem har vi liknande platser men ska då flyga över dagen och att hoppas på att hon ska sova då känns en aning långsökt...
Här hemma har förkylning och halsont infunnit sig igen och jag känner mig väldigt hängig. Med en karl i garaget är det bara att se till att rycka upp sig och ta tag i dagen. Ska ta en sväng till Ica och sedan öppnaförskolan för att få förmiddagen att gå! (Karln håller på att fixa med bilen inför min Ullareds resa på fredag så det känns ju iallafall bra!)

1 kommentar:

Hanna sa...

Vilken tur att ni slapp ståplats...hahahaha
kram