tisdag 13 januari 2009

förmiddagskift

Lyckas inte flytta bilderna som jag vill tyvärr. Man kan kalla detta för före/efterbilder, antar att ni kan gissa vad som är vad?! Från första till sista bild, ca 5 minuter...

Att jobba förmiddag har flera fina fördelar. Jag kommer hem 13.30 och har hela eftermiddagen/kvällen ledig. N och jag har massor av tid att umgås både med varandra och andra. Jag hinner få lite dagsljus och kan till och med ta en skogspromenad!
Den här veckan känns det såklart lite konstigt, vi har ju inte jobbat heltid samtidigt på 21 månader och aldrig tidigare har vi jobba skift mot varandra.
När jag kom hem idag fick jag äran att väcka lillan i vagnen. Sedan rusade jag in, böt om, hämtade hunden och vips så var vi klara för en runda i skogen! Hund och unge trampade lyckligt runt brevid stigen där jag kämpade med vagnen. Den är kanske inte utvecklad för att ta sig fram på små skogsstigar med många stenar och rötter...
Efter detta kan man tycka att tjejen skulle vara lite nöjd och sugen på inomhuslek, men icke! Jag tröttnade ganska snart på hennes gnäll och kom på en briljant idé, måla med fingerfärg!Vill ni se hur bra färgen fastnar på huden så är ni välkomna förbi! Ingen bråska det sitter säkert några dagar/veckor till...
Badbaljan gillar hon som tur är, det var dessutom lite extra spännande med det blåfärgade skummet och vattnet!
Nackdelar med förmiddagsskiftet? Mmm kanske inställningen på väckarklockan... Klockan 04.35 ska den väcka mig, måndag och tisdag har jag dock varit vaken innan!

Inga kommentarer: