torsdag 19 februari 2009

rundtur!

Efter jobbet bar det av till Marieberg KC. Det var inte så mycket som skulle inhandlas men när vi ändå skulle åt det hållet så... N skötte sig galant! Panduro, Hemtex, Nice, Kahls och Intersport besöktes den här gången och oj vad mycket fint det finns!

Sedan åkte vi till IKEA och lämnade tillbaka 5 defekta matlådor! Deras 19-kronors låda med ventil i locket är grymt bra tycker vi men sist när vi slog till och köpte 5st var det såklart något fel på dem... Ventilen gick inte att stänga helt, inte heller att öppna helt. Fick pengarna tillbaka och tänkte köpa 5 nya men de var tyvärr slut. Attans, vi har matlådekris just nu men jag vill inte köpa några andra!
Jag löste iallafall mitt "krokproblem"där, köksskåpsknoppar blev det! Tack för alla bra tips ;-) Jag tror iallafall att det kommer att bli jättebra, skyndade mig att stryka på sista lagret färg när vi kom hem. En liten fika slängde vi i oss också, kycklingmacka med tsatsiki och en juice delade vi på, lyxigt värre!
Ett besök på Willys blev det också så på slutet hade vi det lite stressigt, vi förväntades vara hos min syster i Kumla klockan 18.00. Vi hann faktiskt, anlände 17.59, men hade då både middagsintag och blöjbyte att utföra...
På agendan stod "Sälenplanering" och nu är det gjort! Allt från sängtilldelning till diskning är uppstyrt! Ha ha, vi babblade en massa och lyckades nog komma fram till några bra saker men mest hade vi nog trevligt! Nu längtar jag ännu mer, 5 veckor kvar!!!
Nu ska jag ta mitt nyinköpta garn och den nya virknålen och krypa ned i sängen, önska mig gärna lycka till!!!

Inga kommentarer: