torsdag 12 mars 2009

drömmar!

Så har jag åter surfat bort en kväll i Asien... Det finns så mycket att spännande att läsa och så många härliga bilder att se! Detta är en bild från Krabi, känns helt ok va?!

Min tanke är att åka till Thailand om två år igen, dvs vintern 2010/2011, men det skulle ju av någon anledning vara kul med en resa i mars 2010 istället (runt den 9:onde då alltså!)
De senaste två kvällarna har jag dock totalt snöat in mig (hihi, det var fyndigt!) på Malaysia. Langkawi har jag övat Noran att säga idag. "Kawi" svarar hon plikttroget! Perhertian är en ny upptäckt för mig, åh vad jag önskar att vi vågade dra iväg en månad eller så!!
Mitt största problem med Malaysia är hög- respektive låg-säsong, jag fattar nada! Det skiljer som natt och dag mellan olika områden. Sydligt och nordligt kan jag förstå om det råkar hamna en ekvator däremellan, men det är öst och väst jag inte förstår. Hur stort är Malaysia egentligen?!
Thailand känns tryggt och säkert, man vet vad man får liksom... Det sjuka är bara att i tex dec 09 skulle det vara billigare att flyga via Kuala Lumpur till Bangkok, än direkt till Bangkok...
Jag hinner drömma länge än, ändra planerna fram och tillbaka många gånger än, men en sak vet jag säkert, till Asien kommer jag åka igen, och igen och igen!

Inga kommentarer: