fredag 13 mars 2009

feberfritt

Det blev inget besök på vårdcentralen idag, N är feberfri och kanske lite, lite bättre.

Idag har det fikats glass på förmiddagen och våfflor med grädde, sylt och glass på eftermiddagen. Dessutom pillade hon i sig lite kvällsmat, pommes och vitlökssås... Skönt att se att hon får i sig något.
Jag är uttråkad och trött på barnaskrik och annat gnäll. Jag vill jobba, komma hemifrån och vara vanlig "Svensson" nu. Det är verkligen inte roligt att ha vård av barn, tråkigare än jag någonsin trott! Inte nog med att N har varit väldigt hängig, snorig, hostig, vi ska dessutom hålla oss inne, hemma och lugna!!
I morgon är hon frisk, det har jag bestämt och så är det bara! Jag orkar inte mer, nu vill vi ut i friska luften och ha det bra. Bör kanske tillägga att jag är så otroligt tacksam att vi i vanliga fall är friska och välmående människor med få bördor på våra axlar. Vi är lyckligt lottade och det vet jag, är medveten om det och lycklig för det!

Inga kommentarer: