söndag 3 maj 2009

arbetsfri dag?!

N hade hög feber inatt, ledsen och törstig vid flera tillfällen. Jätteskönt att hon vill ha vatten, hon drack en hel del faktiskt. Alvedon dricker hon också, bara hon är vaken nog att förstå...
Dagen har sedan gått riktigt bra, i morse sov vi länge och hon var ganska sliten långt in på förmiddagen. I eftermiddag har hon varit riktigt pigg, med förkylningsmått mätt!
Imorgon fm ska hon få vara hos farmor men på tisdag är hon nog redo för förskolan igen, vi håller tummarna för det iallafall!
Mina krafter tog helt slut igår, efter en kebabtallrik(!) blev det tv-soffan och tidigt i säng, utan slipning och utan målning. Jag har kört hårt i kväll istället. Hela matbordet är färdig slipat och målartvättat, det är bara att ta fram penseln och köra! Jag är så nöjd!
M har börjat regla lite på huset, det känns superduper kul! Vilken förändring det kommer att bli, jag är glad men samtidigt väldigt nervös. Hoppas, hoppas att det blir så fint som vi tror/vill!
Auktionsfynden:
nytt soffbord! Jag har provat och det kommer att bli så bra! (Mr M tyckte INTE det...)
matbordet, I love! 100:- är ok pris också :-)
Till sist en liten bild på min pärla! 10 års trogen tjänst (Eller har du något att invända kära storasyter?!) Tack A för hjälpen med korgen!
stylad MB, fäste för barnsits och med cykelkorg...

Inga kommentarer: