söndag 14 juni 2009

trädgårdsresa och... fasad!

Vädret var ok, lite för kallt men just inget regn iallafall. Såklart är det trevligare att titta på fina växter när solen skiner, allt blir lite beiget när regntunga moln hänger precis över trädtopparna...

Två privata trädgårdar, Plantagen, en plantskola och lunch i centrala Karlstad (och Blockcitaten snabbtitt i en inredningsaffär som låg liiite för nära för att vi skulle kunna låta bli...) hann vi med. Några inköp blev det, mest sommarblommor till trappan... Känns sådär att inte komma hem med massor nytt till trädgården men snickeri och måleri tar all tid just nu så då får det vara.
Idag har vi varit duktiga, jobbat massor men likt förbaskat händer det ingenting! Jag hoppas att vi snart kan gå runt hörnet och då ska det väl gå något lättare.
På sena eftermiddagen tog vi ledigt och åkte till Pelltorp. Gräddglass och blomjord fick vi där, det första gillar jag(och de andra också tror jag), det andra hoppas vi att våra blommor kommer att gilla! Efter det köpte vi pizza och nu är orken helt slut!
i den andra trädgården fanns det gott om pioner, underbart!
det var i den trädgården som jag kom på att jag skulle vilja ha en gammal ek på tomten, någon som kan fixa det?!
jättelilja! (heter något annat fint som jag inte kommer ihåg men jag vet att den ska växa cirka en halvmeter till innan den blommar!)
syster fotar humlor, jag ogräs! (vi tyckte att blomman var söt men blev varnade för den...)
hit hann vi idag...

Inga kommentarer: